Skip to content

Nu är den här…..

oktober 1, 2009

oktober

Oktober månad andas höst på riktigt. Vart tog sepetmber vägen??

Mörkret sänker sig över vårt land och jag bidrar till ljustilverkarnas glädje kraftigt med att konsumera ljus i mängder.

Frukost med ljus som enda ljuskälla har blivit en tradition här hemma den mörka delen av året. Lagom att vakna till och det lugn ett ljus kan skapa är fantastiskt. Alla pratar lugnt och stilla med mycket små bokstäver…ljusens magiska kraft är betrollande.

Dagen går i lugnets tecken. Regnen piskar mot fönster rutorna.

Tanken var att Adam och jag skulle ge oss ner till stan på möss och jack jakt. Men en snabbsväng i sportaffären i går innan besöket på Nordik, resulterade i varsinn mössa till grabbarna och en jacka till Anton.

Så i stället stannar vi hemma, myser, läser[ja jag har lite svårt att slita mig från min bok just nu], bakar  och bara njuter av höstmörkret.

Dagens kommentar: 

 Adam: – Mamma

Jag: -Mmmm

Adam:- När det är regnigt, visst får man spela Indiana Jöns hela dagen då?

Mamma: – Nej inte hela dagen , men visst när det regnar är det ok att spela tv-spel

Vi har nämligen fått en lite spelråtta här hemma. Anton har aldrig gillat det där.

Visst spelar han men inga långa stunder. Han är en riktig ute kille, blir rastlös framför tv-spelet.

Men Adam däremot har nu fått smak på att spela……här kommer det bli begränsningar märker jag. Tänk att de kan vara så olika?! För tillfället leker, sover, andas han Indiana Jones eller Jöns som han så gulligt säger.

Nu ska jag sätta på mig en kopp kaffe till och kika runt hos er andra. Har ingen bråska med något alls i dag….SKÖNT!!!

UNDERSKRIFT

8 kommentarer leave one →
  1. Sara permalink
    oktober 1, 2009 19:59

    Låter som en riktigt mysig dag! :-) Kram!!

  2. oktober 1, 2009 19:39

    visst är det helt otroligt med vilken fart september svischade förbi. Man hinner inte med att njuta av den härliga hösten.
    Kram Josefin

  3. oktober 1, 2009 14:32

    hihi.. ja hösten inviger verkligen till mys i soffan.. och då är de ju lätt att tvspel eller dvd åker på.. så länge det inte är hela dagen tycker jag de e helt ok!!kram

  4. oktober 1, 2009 11:13

    Vilken hääärlig dag ni verkar ha, vad avis jag blir;-)Vad gulligt, Indiana Jöns, de är för sööta de små liven:-). Usch, jag känner mig sliten, skulle behöva LEDIGT i flera veckor känns det som, men i em får jag ju shoppa iaf, haha… KRAM Sofia

  5. oktober 1, 2009 10:12

    Indiana Jöns, hihi! Vilket kul namn;)

    Vad mysigt det låter att äta frukost i skenet av levande ljus:)

    Det får vi nog ta o införa hemma hos oss oxå!

    Ha en riktigt härlig oktober dag!

    Kramis Jenny

  6. camillasnyahem permalink
    oktober 1, 2009 09:30

    Hahaha, underbart! Han borde byta namn till Jöns, mycket tuffare! :)

  7. oktober 1, 2009 09:19

    Ja, hösten är mysig. Här konsumeras oxå ljus-i massor :)

    Det är ju tur att barnen är så olika tycker jag.. Fast kanske inte just när det gäller dataspel ;)

    Ha en bra dag!
    Kram

  8. oktober 1, 2009 08:57

    Vilket härligt inlägg…Hmm tänk att de kan vara så olika? Kram från den andra kaffekärringa. Milla:D

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

